Zatial este nemam DSko(cakam na Lite), ale vsade nachadzam len spravy, ze Castlevania: Dawn of Sorrow je jedna z najlepsich akcii pre DS. Velmi lahko sa mi tomu veri pretoze som hral vsetky(neratam PS2 hry) posledne Castlevanie(Symphony of the Night, Circle of the Moon, Harmony of Dissonance, Aria of Sorrow) a miloval som vsetky. Netrpezlivo som ocakaval ohlasenie pokracovania o ktorom som vedel ze jednoducho musi prist. Stalo sa. Pred par dnami Konami ohlasilo Portrait of Ruin.
Takze, o com to tentokrat bude?
Z toho co sa zatial vie to vyzera na pokracovanie(ak nie priame tak volne urcite) Castlevanie Bloodlines(New Generation v europe) zo Segy Genesis/MegaDrive. Hlavni hrdinovia su tentokrat dvaja, Jonathan Morris, syn Johna z Bloodlines a Charlotte Orlean ovladajuca magiu, ktora je pribuzna klanu Fernandezovcov(Castlevania pre N64). Hlavna zmena zakladnej hratelnosti spociva v moznosti prepinania medzi oboma hrdinami kedykolvek pocas hry. Postavy si tak budu moct navzajom pomahat prekonavat rozne prekazky, ale aj bojovat. Napr. Charlotta zacne kuzlit nejake kuzlo a kym ho dokuzli killovania sa ujme John, aby ho Charlotta mohla v pohode dokuzlit. Co tiez znie zaujiamvo je fakt ze by sa mali vratit monstery zo Symphony of the Night a Rondo of Blood(vyslo iba v japonsku, prequel SotN). Tym padom ma hra obsahovat veeeeeeela monsterov na killovanie. Snad to vybalancuju spravne, nenamietal by som proti vyssej obtiaznosti. Hra ma byt tiez dlhsia ako DoS, co znie len dobre lebo cim dlhsia 2D Castlevania, tym lepsie. :)
Vacsi doraz by mal byt kladeny na itemy kedze DoS bola zvacsa orientovana na zbieranie dusi monsterov(again, len som to cital, osobne expy s tym zatial nemam). To davalo prilezitost opakovanemu killovaniu slabych priser. V PoR bude tato moznost osetrena novym skill systemom. Mal by fungovat nejako tak ze killovanim a zbieranim urcitych itemov ziskate novy skill, teda nieco na sposob klasickych questov "Chod mi nazbierat x oci zo zombikov a naucim ta skill."
Touch Screen sa podla vsetkeho vyuzivat nebude ako v DoS a je dost mozne ze sa nebude vyuzivat vobec. Tvorcovia sa udajne chcu orientovat len na akciu kedze ej na trhu dost inych titulov, ktore vyuzivaju touch screen. Zato sa ale viac chcu sustredit na Wi-Fi moznosti hry. Hovori sa o coop rezime co znie velmi dobre alebo o versus rezime podobnemu tomu z DoS.
Tim Koji Igarashiho bol posilneny ludmi ktory pracovali na Circle of the Moon takze ma dost ludi na to aby stihol novembrovy termin vydania. Zaujimalo by ma ale ci hra v novembri vyjde v US/EU alebo je to japonsky termin. Ak US/EU znamenalo by to ze japonska verzia by sa mala objavit niekedy okolo augusta/septembra. Uvidime. Tak ci tak, po tom ako zozeniem DS Lite ma cakaju krasne chvile stravene u DoS a na zimu PoR. Neviem sa dockat.
A ak sa znova nedockam recenzie na slovenskych weboch ako tomu bolo s DoS, budem si musiet nieco zbuchat sam, nech ma neporazi. :D